جام جهانی 2022| آلمان با توقف ماتادورها به صعود امیدوار ماند/ ژرمن‌ها صعود اسپانیا را به تاخیر انداختند + ویدئو

0:23 - 07 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۱۸۰۰
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
در حساس‌ترین دیدار دور مقدماتی جام جهانی 2022 تی ملی اسپانیا در نبردی از گروه E مقابل آلمان به تساوی رسید.

خبرگزاری میزان – در آخرین دیدار از روز هشتم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ و در حساس‌ترین بازی دور مقدماتی تیم ملی آلمان در دومین دیدار گروه E و از ساعت 22:30 در حالی در استادیوم البیت شهر دوحه به مصاف تیم ملی اسپانیا رفت که ژرمن‌ها با توجه به باخت در دیدار نخست مقابل ژاپن محکوم به پیروزی بودند، اما در انتهای این مصاف تماشایی و مهیج دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند تا به این ترتیب تکلیف این گروه در روز آخر مشخص شود.

این بازی از ابتدا زیبا و دیدنی دنبال شد و در دقیقه ۴۰، ارسال آلمان‌ها روی دروازه با ضربه سر رودیگر به گل تبدیل شد اما VAR اعلام کرد که گل مدافع آلمان آفساید است و مردود اعلام شد تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به اتمام برسد، اما در نیمه دوم آلوارو موراتا در دقیقه 62 قفل دروازه مانوئل نویر را شکست و اسپانیا را پیش انداخت.

در ادامه ژرمن‌ها در آستانه حذف از جام قرار داشتند پس از تغییرات فلیک بالاخره موفق به گلزنی شدند و نیکولاس فولکورگ که به عنوان یار تعویضی وارد زمین شده بود موفق شد با شوتی دیدنی از داخل محوطه جریمه و در دقیقه 84 گل تساوی مانشافت را زد تا در نهایت این مصاف حساس و دیدنی با نتیجه یک بر یک به پایان برسد تا ژرمن‌ها با کسب این تک امتیاز به صعود امیدوار بمانند و ماتادورها در نبری حساس باید در روز آخر به مصاف ژاپن بروند.

با این نتیجه تیم ملی اسپانیا با 4 امتیاز در صدر ایستاد و تیم‌های ژاپن و کاستاریکا با 3 امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفتند. آلمان هم با یک امتیاز در قعر گروه E ماند.

در سایر بازی‌های روز هشتم و از گروه E تیم ملی ژاپن پس از شگفتی‌سازی در دور نخست مقابل آلمان با نتیجه یک بر صفر مغلوب کاستاریکا شد و در دیگر دیدار گروه F تیم ملی مراکش با ۲ گل تیم ملی بلژیک را از پیش رو برداشت. ساعاتی پیش هم تیم ملی کرواسی با نتیجه 3 بر یک کانادا را شکست داد تا کانادا پس از قطر دومین تیم حذف شده جام بیست و دوم باشد.

*آلمان یک – اسپانیا یک

گل‌ها: آلوارو موراتا(62) برای اسپانیا/ نیکولاس فولکورگ(83) برای آلمان

کارت زرد:  تیلو کرر(37)، لئون گورتزکا(58) و جاشوا کیمیش(60) از آلمان/ سرخیو بوسکتس(44) از اسپانیا

داور: دنی ماکیله از هلند

*ترکیب تیم ملی آلمان:

مانوئل نویر (دروازه‌بان)، آنتونیو رودیگر، دیوید رام (۸۷- اشلوتربرک)، تیلو کرر (۷۰- تیلو کرر)، جاشوا کیمیش، لئون گورتسکا، سرژ گنبری (۸۵- هافمن)، توماس مولر (۷۰- فولکروگ)، جمال موسیالا، نیکولاس سوله و ایلکای گوندوگان (۷۰- سانه)

*ترکیب تیم ملی اسپانیا:

 اونای سیمون (دروازه‌بان)، رودری، دنی کارواخال، آیمریک لاپورت، جوردی آلبا (۸۳- بالده)، سرخیو بوسکتس، گاوی (۶۶- کوکه)، پدری، دنی اولمو، مارکو آسنسیو (۶۶- نیکو ویلیامز) و فران تورس (۵۴- موراتا)

*گل اول اسپانیا به آلمان توسط موراتا(62):

*گل اول آلمان به اسپانیا توسط فولکورگ(83):

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *